E-mailmarketing kan een boost geven aan je bedrijf of webshop. Maar dan moet je mail wel opvallen en interessanter zijn dan alle andere honderden mailtjes in de mailbox. En dan hebben we ook nog eens te maken met de verkorte spanningsboog van mensen Wat betekent dit voor je e-mailmarketing? De verkorte spanningsboog kan een uitdaging zijn, maar ook een kans. Overweldig en overtuig ze met fantastische content. Hier vijf tips voor een knallende e-mail.
Een onderwerpregel kan je mail maken of breken. Een goede onderwerpregel bepaalt de clickrate. Ontvangers kiezen op basis van de onderwerpregel of ze de mail wel of niet openen. Wees je er ook bewust van hoe verschillende mobiele devices en e-mailprogramma’s onderwerpregels afkorten.
Maar hoe pak je dit nu aan? Gebruik een pakkende zin als onderwerp. Probeer verschillende soorten e-mailonderwerpen uit om erachter te komen wat voor jouw bedrijf het best werkt.
Ook wordt het gebruik van emoji in de onderwerpregel steeds populairder. Afhankelijk van jouw doelgroep en e-mailonderwerpen, kun je het overwegen om emoji te gebruiken.
Dit zorgt ervoor dat het belangrijkste deel van de e-mail – de boodschap – meteen in het oog van de ontvanger springt. Nog voordat de plaatjes of video’s zijn geladen of de lezer is afgehaakt.
Niet alleen de inhoud van jouw e-mails is belangrijk, ook je dag en tijdstip van verzending. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat dinsdag de beste dag is om je nieuwsbrief te verzenden. Ook blijkt de donderdag een populaire dag. In de praktijk blijkt dat jouw ideale verzendtijd afhankelijk is van jouw branche en doelgroep. De tip: test, test en test tot dat je de optimale situatie zelf ontdekt hebt.
Vandaag de dag wordt 56 procent van de verzonden e-mails op een mobiel apparaat geopend. Je wilt het de lezer zo makkelijk mogelijk maken. Zorg dat ze niet hoeven in- of uit te zoomen, gebruik duidelijke knoppen, een fijn font en visuals. Zorg ook dat ze makkelijk kunnen scannen. Jouw doelgroep wil gemakkelijk en snel kunnen filteren en de relevantie content tot zich nemen.
Je verstuurt na veel testen de e-mails op het juiste moment, je hebt een vette onderwerpregel, relevante content en een mobile-first templates. Nu is het zaak om de lezer door middel van een call-to-action te leiden naar jouw doel, anders weten ze niet wat ze moeten doen. Voeg een duidelijke call-to-action toe, zoals ‘bekijk de video’, ‘lees meer’ of ‘bestel nu’.
Meer weten over deze blog? Vraag naar Eric Stolte
Tools, online marketing en slimme systemen, we kennen de nieuwe wereld als onze broekzak.
We gidsen je als Digineers naar de meest effectieve oplossing. En bouwen zo met leads aan de toekomst van je onderneming.
Interessant? Meld je aan voor meer updates met de nieuwste inzichten voor nog meer leads.
Kom maar op!